Online les: van uitdaging naar talent!

Dit schooljaar zijn Martijn en ik begonnen aan een Masteropleiding Talentontwikkeling & Diversiteit aan de Hanze Hogeschool in Groningen. Het afgelopen semester hebben wij vooral de interactie met onze groepen onder de loep genomen, waaronder online lesgeven. Hoewel wij met elkaar al veel ervaring hebben opgebouwd, kent online lesgeven nog steeds de nodige uitdagingen. Om jullie te inspireren, heb ik een aantal praktische tips op een rij gezet die kunnen helpen om leerlingen in de actieve stand te krijgen. 

De kern van het verhaal: Jij als docent, de leerling en datgene wat centraal staat in de les zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar wederzijds. Dit is de zogenaamde talentendriehoek. In de talentendriehoek kun je spelen met thema’s als nieuwsgierigheid, betrokkenheid, autonomie en zelfregulatie. In de poster hieronder zie je de thema’s terug met korte, praktische tips. Wil je meer weten? We vertellen je er graag meer over tijdens één van onze workshops!